گليم ماشينی چيست؟

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۸

 

معرفی گلیم ماشینی  

از آثار و نوشته های مورخان و جهانگردان پیداست كه بافتن جزو اولین هنرها و صنایع قبیله های پراكنده انسانهاي قديم بوده است .


می توان گفت بافتن پارچه و گلیم تقریبا از یك زمان رواج یافته است. حتی می توان گفت كه انسان پیش از آنكه دست به ساختن خانه بزند، اقدام به بافتن كرده است . برای بافتن پارچه از الیاف ظریف تر و برای بافتن گلیم از الیاف ضخیم تر استفاده می كرده است.

 


شاید گلیم نوع ساده قالی باشد روی این اصل می توان پذیرفت که بافت گلیم قبل از ابداع قالی رواج داشته است .آثار به دست آمده در آرامگاه فراعنه مصر ۲۵۰۰سال قبل از میلاد نشان از وجود گلیم در آن زمان دارد.



گلیم ها عموما با نقوش شکسته (هندسی) بافته میشوند. این نقوش بیشتر شامل لوزی، سه گوش، چهار گوش، انواع گل، بوته، ترمه، شش گوش، انواع حیوانات اهلی و درنده و نیز بسیاری از نقوش دیگر می شود. قدیمی ترین گلیم بافته شده در مصر به دست آمده. البته در کشورهایی مانند هند، چین، افغانستان، پاکستان و دیگر کشور های خاورمیانه بافت گلیم صورت می گیرد .



گلیم  ماشینی 6 رنگ و 8 رنگ

امروزه به مدد تكنولوژي مانند انواع ديگر فرش گليم ماشيني نيز توليد شده است. به دليل قيمت پايين گليم ماشيني و تنوع بالاي طرح ها (گليم ماشيني طرح سنتي و گليم ماشيني طرح فانتزي) و نيز كاربرد متنوع گليم ماشيني استقبال زيادي از سوي مشتريان براي اين نوع فرش وجود دارد.

 

 

گلیم های ماشینی به علت داشت قیمت ارزان و موجود بودن در سایز بندی های مختلف مصرف زیادی دارند و اغلب برای مفروش نمودن آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و راه پله استفاده می شود.


 گلیم های ماشینی با استفاده از نخ بی سی اف (BCF) معمولا به صورت 320 یا 350 شانه و در تراکم 750 یا 900 بافت می شوند.

این کفپوش ها بر خلاف فرش اصلا خاب ندارند و تنها از تار و پود تشکیل شده اند و همین امر باعث شده بافت ساده تر و قیمت پایین تري داشته باشند. از نظر تعداد رنگ گلیم ماشینی ماشینی به دو دسته 6 رنگ و گلیم 8 رنگ تقسیم می شود که نوع هشت رنگ جدید تر بوده و تنوع طرح های آن بیشتر بوده و زيباتر است.

 


فروشگاه آنلاين تاپ فرش مجموعه اي از طرح هاي زيباي گليم ماشيني با بهترين كيفيت الياف و كمترين قيمت گليم ماشيني براي هموطنان عزيز آماده نموده است.

 

خريدگليم ماشينيمشخصات گليم ماشينيگليم ماشيني 8 رنگگليم ماشيني 6رنگگليم چيستفرش گليمگليم فرش
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا