راهنمای انتخاب فرش آشپزخانه

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۳۰

 

 

نکات مهم برای انتخاب فرش آشپزخانه

همیشه یکی از دغدغه های ما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب فرش مناسب برای فضاهای مختلف منزل مانند آشپزخانه است.
روش معمول برای انتخاب فرش آشپزخانه این است که ابتدا رنگ و تم اصلی کابینت خود را انتخاب کنید و فرش را در لیست خرید پس از گزینه های کابینت قرار دهید. کابینت را با توجه با سبک ، رنگ و بافت مورد علاقه خود خریداری کنید و پس از آن به دنبال خرید فرش متناسب با آن باشید.
اندازه ، رنگ ، الگو و طرح فرش نکات مهمی است که در هر دو روش باید به دقت به آنها توجه داشت. برای اینکه دکوراسیون داخلی آشپزخانه جذاب تر شود، استفاده از یک فرش مناسب با فضای آشپزخانه بسیار مهم است.

 


فرش آشپزخانه با طرح های  فرش مدرن یا فرش فانتزی یا فرش گلیم

استفاده از فرش برای آشپزخانه مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مزیت آن این است که جلوه و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می بخشد. فرش آشپزخانه در طرح و رنگ های مختلفی در بازار موجود است.
آشپزخانه مکانی شلوغ و پر رفت و آمد می باشد و در آن فعالیت های روزانه زیادی هم صورت می گیرد. این مکان سریع تر از قسمت های دیگر خانه کثیف می شود لذا بهتر است فرش هایی با رنگ های تیره برای محیط آشپزخانه خریداری شوند تا کثیفی کمتر نمایان شود. اگر مایل هستید که از رنگ های روشن استفاده کنید بهتر است مدل فرش آشپزخانه دارای طرح ها و اشکال شلوغ و پیچیده داشته باشد تا لکه ها کمتر خودنمایی کنند. مدل فرش های تک رنگ حتی اگر رنگ تیره ای هم داشته باشند انواع لکه ها، گرد و غبار و رد پاها را نشان می دهند.

 


علاوه بر رنگ فرش، بایستی به کیفیت و جنس آن هم توجه کرد. بنابراین فرشی را برای آشپزخانه انتخاب کنید که لطیف، نرم، قابل شستشو (بدون اینکه از رنگ و یا کیفیت آن کم شود) و بادوام باشد و در استفاده طولانی مدت در برابر گرد و غبار و رد پا ظاهر نامناسبی به خود نگیرد. فرش هایی که در بافتشان از نایلون استفاده شده است هم برای محیط آشپزخانه مناسب هستند. این نوع فرش ها مقاوم بوده و قیمت مناسب تری هم نسبت به فرش های دیگر دارند.

 


بطور کل هنگام خريد فرش مناسب براي آشپزخانه بايد به چند نكته توجه كرد:

فرش مناسب برای محیط آشپزخانه باید پرزهای کوتاهی داشته باشد تا آلودگی در بین پرزهای آن تجمع نکند .
فرش ماشینی سبک برای آشپزخانه مناسبتر است تا شستشوی آن راحت تر باشد .
از فرش ارزان قیمت در آشپزخانه استفاده کنید تا در صورت سوختگی بتوان آن را راحت تعویض کرد.
فرشی که رطوبت کمتری جذب کند برای محیط آشپزخانه بهتر است زیرا از پوسیدگی فرش جلوگیری میکند .

 

 


با توجه به توضیحات داده شده گلیم فرش یکی از گزینه های مناسب برای فرش آشپزخانه است و تمام خصوصیات گفته شده را دارد .
از نظر اندازه نیز بهتر است فرش آشپزخانه در اندازه کوچک مثل قالیچه یا فرش کناره یا فرش دایره و فرش بیضی انتخاب شود تا شستشوی انها اسان تر باشد.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

انواع فرش ماشینی را از فروشگاه اینترنتی تاپ فرش بطور بیواسطه و با کمترین قیمت بخرید و رایگان درب منزل تحویل بگیرید

خرید فرش فانتریفرش آشپزخانهفرش مدرنگلیم فرشفرش گلیمفرش کنارهقیمت فرشدکور آشپزخانهفرش ماشینی
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا