فرش پرز بلند یا فرش شگی چیست؟

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۴

 


فرش پرز بلند یا فرش شگی را بشناسيم

شَگي_shaggy در زبان انگليسي به معناي كرك شده، مو دار يا مو دراز ميباشد و فرش شگي یکی از انواع فرش ماشینی بوده و به فرش هاي فانتزي يا مدرني گفته ميشود که داراي پرزهاي بلنديست و به همين خاطر هم گاهي اين فرشها را فرش پرز بلند مي نامند.

 


 اين فرش ها به دليل ظاهر پشمالو و زيبايي هاي متفاوت، در فضاهاي داخلي مختلف از جمله منازل، فضاهاي اداري و... استفاده ميشوند. فرش شگي يكي از متداول ترين فرش هايي است كه امروزه در بازار جهاني فروش بالايي دارد. فرش شگي معمولا طول عمر بالايي ندارد و شست و شوي آن بدليل پرزهاي بلند دشوار است و لذا بهتر است در مکان هايي مورد استفاده قرار گيرند که رفت و آمد از روي آنها کمتر است .


فرش شگي ظاهري فانتزي يا مدرن دارد و با توجه به رنگبندي هاي مختلف فرش شگي در مكان هاي مختلف در دكوراسيون داخلي كاربرد دارد. معمولا از فرش شگي براي فرش اتاق خواب بدليل نرمي بيشتر و كمي تردد استفاده مي شود. توصيه مي كنيم فرش شگي را در اتاق کودکان يا آشپزخانه استفاده نکنید چون بدليل ساختار فرش شگي و پرزهاي بلند آن گرد و غبار و خوراکي ها و… در لابلاي آن قرار مي گيرند و براحتي قابل تميز کردن نيستند که این آلودگی ها ميتواند زمينه ساز بروز آلرژي و برخي بيماري ها شود.



الياف فرش شگي

جنس نخ بکار گرفته شده در فرش شگي از پروپلين، آکريليک، پلي استر، پشم و … است  كه فرش هاي شگي از جنس پلي استر براي تمامي فضاها اعم از اداري و خانگي متداول مي باشد. در بافت اين فرش ها از نخ هاي پايل ( نخ هاي قطعه قطعه شده) استفاده ميشود . اندازه پايل ها در فرش ماشيني معمولا 10 ميليمتر است که در فرش شگي اندازه پايل ها 3تا4 برابر ميشود.


فرش هاي شگي به دليل داشتن پرزهاي بلند در زير پا احساس نرمي خوشايندي ايجاد مي كنند و هنگام ايستادن روي فرش شگي احساس راحتي داريم.

فرش شگي معمولا از لحاظ وزني سبک است و در اندازه هاي متداول فرش شگي از پادري تا  اندازه 9متري مي باشد.



انواع فرش شگي

فرش شگي ساده:

شايد بتوان گفت نسل قبلي فرش شگي مي باشد.


فرش شگي سه بعدی تک رنگ:

در طراحي اين فرش ها فقط از يک رنگ استفاده شده است که معمولا يک رنگ شاد و فانتزي مانند سرخابي، نسكافه ای، قرمز، بنفش يا ... است.

 

فرش شگي سه بعدي رنگی:

اخيرا در طراحي فرش شگي از طرح ها و نقشه ها و بافت هاي سه بعدي استفاده ميگردد و فرش شگي ساده كم كم به فراموشي سپرده مي شود.


انواع فرش شگي 3بعدي را در فروشگاه آنلاين تاپ فرش ببينيد. خريد بيواسطه فرش شگي را در فروشگاه اينترنتي تاپ فرش تجربه كنيد و رايگان درب منزل در سراسر ايران تحويل بگيريد.





 

فرش شگیفرش پرزبلندفرش فانتزيفرش مدرنفرش فريزفرش ماشينيشگی کاشانشگی بزرگمهرفرش کاشان
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا