چیدمان جذاب منزل با قالیچه های کوچک، خوشرنگ و ارزان

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱


امروزه با کوچک تر شدن آپارتمان ها و منازل قالیچه های ماشینی و فرش های ماشینی کوچک در چیدمان دکوراسیون منزل بیشتر به کار می آیند، اما این بدین معنا نیست که قالیچه ها در منازل بزرگ کاربردی ندارند.
قالیچه‌های ماشینی راهکاری بسیار مناسب برای اضافه کردن رنگ‌ها و طرح‌های جدید با قیمت ارزان و مناسب هستند. پس نگران نباشید. در صورت دلزدگی از هر طرحی، براحتی می توانید آن را با طرحی جدید جابجا کنید.
قالیچه ها و پادری های ماشینی به محیط گرمای زیادی می بخشند و استفاده از آن ها در زیباسازی و دکوراسیون منزل بسیار مؤثر است. اما در این مورد باید هارمونی با دیگر وسایل اطراف را نیز از لحاظ طرح و رنگ در نظر گرفت.


کاربرد انواع قالیچه در دکوراسیون منزل

قالیچه به فرشی گفته می شود که مثلا ابعاد1.2در۲ یا 1.5در 2.25 متر داشته باشد. این  ابعاد فرش پرطرفدار که قابل استفاده در اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب است در طرح های مختلف بافته می شود. قیمت قالیچه ها در بازار بسته به دست بافت یا ماشینی بودن، جنس نخ و طرح آن و خصوصا برند فرش ماشینی و عوامل دیگر متفاوت است. از قالیچه های ماشینی در مقابل شومینه و اگر طرح خلوتی داشته باشد در اتاق خواب یا آشپزخانه استفاده می شود. ولی در مجموع از قالیچه ها در زیر ناهارخوری های کوچک یا در اتاق نشیمن منازل امروزی بیشتر استفاده می شود، که همراه با مبلمانی هماهنگ با رنگ و طرح فرش جلوه ی زیادی به منزل می دهد. چنانچه مکانی دارای ورودی بزرگ و مجزا باشد پهن کردن قالیچه ماشینی و یا گلیم ماشینی به ورودی منزل زیبایی خاصی می دهد. در این حالت بهتر است از رنگ های تیره و تند استفاده کرد که با ورود به منزل هم گرمای خانه القا شود و هم چرک تاب باشد.


 برای راهرو می توان از کناره ی ماشینی یا در صورت تمایل از قالیچه ماشینی یا گلیم ماشینی کوچک، دارای رنگ های تیره بهره برد.
برای استفاده از پادری ماشینی در برابر سینک ظرفشویی، جلوی درب سرویس بهداشتی امکان انتخاب زیادی وجود دارد. در صورتی که پادری در برابر دید باشد باید با رنگ و طرح فرش اتاق نشیمن و یا جایی که بدان نزدیک است هارمونی داشته باشد. در غیر اینصورت می توان از رنگ ها و طرح های دلخواه موجود در فروشگاه فرش ماشینی استفاده کرد.


در اتاق خواب از قالیچه‌های کوچک استفاده نکنید. قالیچه اتاق خواب باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که از اطراف تخت‌خواب، فاصله ای حداقل به اندازه ۳۰ سانتی متر تا نیم باقی بماند و این مقادیر می توانند بیشتر شوند اما نباید کمتر از این باشند.


تابلوفرش ماشینی شاید بیشترین مورد استفاده ی فرش های کوچک و قالیچه ها باشد که برای تزیین بر روی دیوار آویخته می شود. قیمت تابلو فرش ماشینی به ابعاد، شانه و تراکم جنس الیاف و طرح و رنگ بستگی دارد. تابلو فرش را می توان بر روی دیوار هر نقطه ای از منزل مانند راهروها، اتاق نشیمن، پذیرایی و حتی اتاق خواب آویخت.


 

قالیچه ماشینیفرش ماشینیدکوراسیون منزلتابلوفرش ماشینیپادری ماشینی
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا