پایتخت تولید فرش ماشینی ایران

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲

 

 

کاشان و آران و بیدگل پایتخت تولید فرش ماشینی ایران هستند

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کاشان  و آران و بیدگل قطب فرش ماشینی کشور از لحاظ تعداد و تولید است.
صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع مهم و ازرش آفرین در بخش صنایع نساجی و پوشاک است که در تولید ارزش افزوده و اشتغال اهمیت فراوانی دارد و به روز رسانی و ارائه طرح‌های جدید در رونق و توسعه صنعت فرش ماشینی از اهمیت بالایی برخوردار است.
می توان صنعت فرش ماشینی را لوکوموتیو محرک صنعت نساجی ایران دانست که به دنبال آن بخش عظیمی از صنایع بالادستی را بدنبال خود به حرکت در می آورد.


 


۷۰ درصد تولید کنندگان فرش ماشینی ایران در کاشان هستند

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ۷۰ درصد از کارخانجات فرش ماشینی کشور به لحاظ میزان تولید در شهرستان کاشان و آران و بیدگل است.
همچنین ۸۰ درصد کارخانجات فرش ماشینی کشور به لحاظ تعداد نیز در این منطقه است که این مهم خود نشانگر اهمیت جهانی این منطقه در تولید فرش است.
ایشان به فعالیت حدود یک هزار کارخانه فرش بافی در داخل کشور اشاره کرد و وی افزود: از این تعداد حدود ۸۰۰  کارخانه در منطقه کاشان و آران و بیدگل مستقر است.
ایشان از کاشان و آران و بیدگل را به عنوان قطب تولید صنعت فرش ماشینی کشور دانسته که ۷۰ تا ۸۰ درصد از ماشین آلات صنعت فرش ماشینی کشور نیز در کارخانجات این منطقه نصب است.
وی ضرورت به روز رسانی، تغییرات و جایگزین شدن دستگاه های فرش بافی را از مهمترین عوامل موثر در این صنعت عنوان کرد.
به گفته وی، در حال حاضر ۳۴ هزار نفر در بخش های الیاف و نخ تولید فرش ماشینی کشور فعال هستند.
مردانی در ادامه اذعان داشت: صنعتگران کشور نیاز به خدمات حمایتی در بازار یابی، صادرات و ارتقا سطح معلومات دارند تا بتوانند با تولید محصولات کمی و کیفی مطلوب نبض بازارهای جهانی را در دست بگیرند.


مردانی، نصب بیش از ۹۰ درصد دستگاه های جدید تولید فرش ماشینی در کشور را یاد آورشد که این امر عامل پیشرفت صنعت فرش ماشینی ایران در جهان شده است.
وی، مشاوره علمی صنعتگران با دانشگاه در تولید محصولات با کیفیت و دارای طرح و نقش جدید و جذاب را در رونق و توسعه صنعت فرش ماشینی ضروری دانست.
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات یک میلیارد دلاری صنعت نساجی کشور تا پایان دیماه را یادآورشد.
وی۳۰۰ میلیون دلار از این میزان صادرات را کف پوش و ۲۲۰ میلیون دلار آن به صورت خاص مربوط به صادرات فرش ماشینی عنوان کرد.
مردانی، صادرات فرش ماشینی طی ۱۰ ماه امسال را از لحاظ وزنی ۳۴ هزار تن دانست و تصریح کرد: این در حالی است که در ۱۲ ماه سال گذشته ۳۳ هزار تن فرش به خارج از کشور صادر ش که پیش بینی می شود در سال آینده افزایش صادرات فرش ماشینی داشته باشیم. ایمنا
لازم به ذکر است موقعیت جغرافیایی کاشان به عنوان نقطه طلایی برای سرمایه گذاری است که قرار گرفتن بین چند استان برای جابجایی کالا، امنیت سرمایه گذار، انبار کالا و نزدیکی به تهران ازجمله ویژگی های کاشان برای سرمایه گذاری است.

 


تمامی فرش های ارایه شده در فروشگاه اینترنتی تاپ فرش حاصل دست کارگر ایرانی و ساخت ایران و بافت منطقه کاشان است. که بطور مستقیم و بیواسطه از کارخانجات فرش ماشینی آران و بیدگل و کاشان با کمترین قیمت فرش ماشینی و بهترین کیفیت فرش ماشینی همراه با به روزترین طرح فرش  ماشینی و در سریعترین زمان ممکن برای مشتریان در سراسر کشور بطور رایگان ارسال می شود.

 


خرید فرش ماشینی از فروشگاه اینترنتی تاپ فرش یک خرید متمایز  و خاص برای مشتریانی است که به تفاوت می اندیشند. زیباترین و به روز ترین طرح های فرش ماشینی را در اینجا ببینید.
 

کارخانه فرش کاشان فرش کاشان فرش آران و بیدگلخرید بیواسطه فرش ماشینیپایتخت فرش ماشینیفرش فانتزیکمترین قیمت فرش ماشینی
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا