نتایج قرعه کشی اعلام شد

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۹

 

چرا مردم در قرعه کشی ها شرکت میکنند؟


همه ما دیده ایم که همواره بازار قرعه کشی های مختلف که در عمل فقط به نفع برگزار کننده قرعه کشی است داغ هست. اما سوال اینجاست که مگر مردم حساب و کتاب نمیکنند؟! پاسخ اینست که آری، حساب و کتاب میکنند، اما بسیاری افراد در یک دام شناختی گرفتار می شوند.

✏️یکی از قسمتهای نظریه دورنمای انباشته (Augmented Prospect Theory) مربوط به "تابع وزن احتمالات" می باشد.
تابع وزن احتمالات میگوید که مردم احتمالات کوچک را با احتمالات متوسط تقریبا برابر در نظر میگیرند. مثلا در ذهن مردم احتمال یک میلیونم  (تقریبا مساوی صفر درصد) را در عمل با احتمال 5 درصد(یا حتی بیشتر) فرق چندانی نمیکند؛ گویی هر دو یکسان هستند.


 


از نظر منطقی ممکن است شرکت در آن قرعه کشی که احتمال برنده شدن در آن یک میلیونم است (یعنی احتمال برنده شدن نزدیک یه صفر درصد است) عاقلانه نباشد ولی ذهن شما احتمال برنده شدن را 5 درصد در نظر میگیرد و شرکت در قرعه کشی را عاقلانه جلوه می دهد! و به این طریق افراد مختلفی (از جمله برگزار کنندگان قرعه کشی ها) از این سوگیری شناختی مردم سوء استفاده کرده و سودهای کلانی به جیب می زنند.


حتما این مدل تبلیغ را هم دیده اید: از ما خرید کنید تا در قرعه کشی شرکت داده شوید و یک خانه با وسایل کامل جایزه بگیرید.
اگر فرض بر درستی این ادعا بگیریم فروشنده باید از همه خریداران مبلغ اضافه تری بگیرد انگاه سود خود را برداشته و جایزه ای به یک خریدار هدیه کند. همه خریداران در آرزوی برنده شدن خرید می کنند و پول اضافه تری می پردازند ولی غافل از انکه احتمال برنده شدن بسیار اندک است و معقول نیست پول بیشتری بدهیم تا با احتمال نزدیک به صفر درصد برنده شویم. اصلا این ریسک عاقلانه است؟
پس بهتر است به سراغ فروشگاههایی برویم که قیمتشان مناسب است و با پول ما قرعه کشی راه نمی اندازند.

 

اگر برنده شدن در قرعه کشی به عنوان تنها راه رسیدن به خوشبختی در ذهن شما است بدانید که این یک باور خوبی نیست و شما همه راه ها را به روی خود می بندید و قدرت خدا و فراوانی نعمت های او را در قالب یک قرعه کشی محدود می کنید.

تفکر برنده شدن در قرعه کشی اصلا از بنیان ایراد دارد چرا که برگرفته از این باور اشتباه است که شما لیاقت ندارید به این موفقیت ها برسید مگر با برنده شدن در قرعه کشی!

هر چی آرزوی خوبه مال تو …
من ارزشمندم ولایق بهترین ها

 

 


فروشگاه تخصصی فرش تاپ فرش مجموعه ای از بهترین فرش های ایرانی را برای شما آماده کرده است. خانوادگی خرید کنید. هر جا که هستید هر زمان که خواستید. رایگان درب منزل تحویل بگیرید. انواع فرش ماشینی سنتی و مدرن فرش شنل گلیم فرش فرش کناره فرش بیضی و ... را کمترین قیمت و کیفیت تضمین شده در تاپ فرش مشاهده کنید.
 


نتایج قرعه کشی فروشگاه اینترنتی تاپ فرش اعلام شد.
همه خریداران ما برنده اند چون پول اضافه بابت هزینه های واسطه گری و هزینه تبلیغات و هزینه جوایز قرعه کشی را نداده اند و هم وقت ارزشمند خود را در ترافیک و تردد هدر نداده اند.





 

قرعه کشی تاپ فرشجوایز قرعه کشی تاپ فرشخرید فرشقرعه کشی فرشاعتبار قرعه کشیفرش کنارهفرش فانتزیفرش شنلفرش بیضیقیمت فرش
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا