معجزه نور در خانه

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴


آرامش در خانه هاي پرنور بيشتر است


چرا بعضي مي گويند پرده ها را کنار بزن تا دلت باز شود؟ چند ساعت مي توانيد در خانه اي تاريک دوام بياوريد؟ اگر تاريکي تمام نشود چه حالي پيدا مي کنيد؟ غمگين مي شويد؟ مي گرييد؟ بعد چي؟
نور منشا بسياري از احساسات خوب و مثبت در خانه است و اهميت نورپردازي مناسب در دکوراسيون بر هيچکس پوشيده نيست. نور تاثير زيادي در ايجاد آرامش در خانه دارد و در واقع نور در حالات رواني افراد خانه نيز تاثيرگذار است. اگر قصد تغيير دکوراسيون در خانه تان را داريد بهتر است معجزه نور در خانه را دست کم نگيريد.


 محيط خانه جايي‌ست که مهمترين ساعات شبانه‌روز را در آن سپري مي‌کنيم. وقت صرف وعده‌هاي غذايي و اوقات خواب، بيداري و بعدازظهرها از زمان‌هايي هستند که اغلب‌مان اين ساعت‌ها را در خانه مي‌گذرانيم. حس و حال ما در اين ساعات تا حد زيادي تحت تاثير محيط خانه قرار دارد. فاکتورهاي بسياري در اين تاثيرگذاري سهيم هستند که نور از مهمترين آنهاست.



تاثير نور در دکوراسيون بر سلامت روان

روان شناسان مي گويند:"زندگي در خانه هاي کوچک و کم نور نه تنها تنش هاي خانوادگي را افزايش مي دهد بلکه حتي ميل به جنايت و پرخاشگري را نيز افزايش مي دهد."


شايد فکر مي کنيد مساله ارتباط بين نور و حالات رواني انسان ها بيشتر به باوري عامه شبيه است تا حقيقتي علمي، اما واقعيت اين است که روانپزشکان سال ها است اين ماجرا را دريافته اند و حتي معتقدند برخي انواع افسردگي مثل افسردگي فصلي در فصل هاي پاييز و زمستان به دليل کاهش نور دريافتي بدن و در پي آن کاهش هورمون ملاتونين مغز رخ مي دهند و بر همين اساس هم آن ها شيوه ي نور درماني را براي درمان اين گروه از بيماران ابداع کرده اند.
 


نور نقش مهمي در دکوراسيون و حالات رواني افراد خانه دارد

نور نقش بسيار مهمي در آرامش افراد دارد و در زندگي آپارتماني اين نعمت تا حدود زيادي گرفته شده است.
دکتر روانپزشک در گفتگو درباره ي زندگي در خانه هاي تنگ و تاريک اظهار مي کند:گاهي زندگي در چنين خانه هايي فرد را پرخاشگر و به انجام جرايم خشن ترغيب مي کند.


خانه هايي که در گذشته وجود داشتند داراي فضاي بزرگ تر، حياط، باغچه، حوض و معماري زيبا و دلنشين بودند و از شيشه هاي رنگي و نور در خانه هاي قديمي بسيار استفاده مي شد اما در زندگي آپارتماني کنوني، خانه ها کوچک و تاريک شده اند و سر و صداي خيابان هاي اطراف وارد خانه مي شود که اين عوامل استرس زاي زندگي آپارتماني موجب تنش ميان خانواده مي شود.
نور نقش بسيار مهمي در آرامش افراد دارد و در زندگي آپارتماني اين نعمت تا حدود زيادي گرفته شده است.



از سوي ديگر ساکنان آپارتمان هاي تاريک ناچارند به استفاده از نورهاي مصنوعي در طول روز روي آورند که سبب ساز بيماري هايي چون انواع سرطان ها، بهم خوردن ساعت دروني بدن و ريتم هاي رفتاري مثل ساعات خواب و بيداري، نامتوازن شدن حرارت بدن، بيماري هاي رواني، تضعيف دستگاه ايمني و حتي کاهش قدرت ديد مي شود.

 

از گياهان آپارتماني در محيط خانه استفاده کنيد

گل‌ها و گياهاني که امکان نگه‌داري‌شان در خانه وجود دارد را خريداري و در محيط خانه نگه داريد. اين گياهان علاوه بر اينکه منجر به ايجاد حس مثبت در ميان افراد مي‌شوند، بخاطر نيازشان به نور، مانع بستن منافذ ورود نور در محيط خانه مي‌شوند و بدين ترتيب همواره محيطي پرنور و آرامش‌بخش در خانه خواهيد داشت.

 


با مراجعه به فروشگاه انلاين تاپ فرش انواع فرش هاي ايراني مانند فرش سنتي  فرش مدرن فرش کناره فرش دايره فرش بيضي و فرش شنل ... با رنگ بندي هاي زيبا را مي توانيد مشاهده کنيد و با توجه به سليقه و متناسب با ساير وسايل منزل انتخاب و خريداري نماييد.



همه ي اين ها را گفتيم که بگوييم، پرده ها را کنار بزنيد و بگذاريد نور پوست تان را نوازش کند و اگر مثل ما آپارتمان نشين هستيد و ساختمان هاي بلند راه نور را به خانه بسته اند، همين حالا شال و کلاه کنيد و از خانه براي پياده روي کوتاه بيرون بزنيد، هيچ کس و هيچ چيز نمي تواند خورشيد را از ما بگيرد!
 

نور و دكوراسيون داخلينور و آرامش روانيگياهان در منزلفروشگاه انلاين تاپ فرشفرش کنارهپرده منزلخريد فرش فانتزي
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا