راهنماي انتخاب بهترين رنگ فرش ماشيني

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳۰

 بهترین رنگ فرش ماشيني برای دکوراسیون


فرش و دکوراسیون:


فرش های ایرانی عضوی جدانشدنی و غیرقابل انکار در دکوراسیون داخلی به شمار می روند که  جایگاه ویژه ای در طراحی دکوراسیون داخلی دارند.
آلن پو شاعر و نویسنده معروف گفته است «روح یك خانه فرش است.» یعنی فرش پایه و بنيان طراحی دکوراسیون است و همه چیز وابسته به آن است. وقتی فرشی را برای یك اتاق انتخاب می‌كنید، در واقع محدوده رنگ‌های اصلی آن اتاق را نیز تعیین كرده‌اید.
 


کفپوش اتاق

کف اتاق دیوار پنجم به حساب می¬ آید و رنگ آن به اندازه دیوارها، مبلمان و پارچه¬ های به کار رفته در خانه حائز اهمیت است.
اگر این کفپوش‌ها رنگ‌های خنثی دارند کار راحت‌تری را در پیش خواهید داشت، اما اگر کفپوش‌های خانه ‌تان رنگ‌هایی مثل طیف قهوه‌ای دارد حتما فرش‌هایی را انتخاب کنید که با کفپوش‌ها هماهنگی داشته باشد، البته به گفته کارشناسان دکور تضاد بین رنگ فرش‌ها و کفپوش‌های استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث خودنمایی هرچه بیشتر فرش‌ها می‌شود.
 به طور کلی اگر طرفدار کنتراست یا تضاد در دکوراسیون تلفیقی خانه هستید باید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید و اگر تمایل به ایجاد هارمونی یا هماهنگی در دکوراسیون دارید، باید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که رنگ کف و دیوارها باید با توجه به هم انتخاب شوند به عنوان مثال کف تیره با دیوارهای تیره اتاق را بسته و دلگیر می کند ولی اگر انتخاب تان رنگ های تیره است دیگر ناچارید که مبلمان روشن به کار ببرید.
 


رنگ فرش ماشيني و گردش رنگ در دکوراسیون

منزل شما هم نشان دهنده شخصیت و روحیات شما است. گردش رنگ در کل فضای خانه یکی از ارکان اساسی دکوراسیون داخلی محسوب می¬ شود که به سادگی قابل اجراست. می ¬توانید از یک یا چند رنگ فرش¬تان را انتخاب کرده و از آن رنگ¬ ها در سایر قسمتهای خانه نیز استفاده کنید یا فرشتان را با توجه به رنگ غالب خانه تهیه کنید. البته توجه داشته باشید چنانچه از فرش های ساده یک رنگ استفاده می کنید، بهتر است برای هماهنگ شدن رنگ های آن با خانه تان رنگ های مکملش را به کار ببرید و از تکرار یک رنگ خاص خودداری کنید.


اگر تعداد رنگ های خیلی زیاد و متنوع شما را گیج کرده است می توانید از قانون طلایی سه گانه استفاده کنید. به این ترتیب که برای شروع سه رنگ انتخاب کنید و از تنالیته های مختلف این سه رنگ در جاهای مختلف منزل استفاده نمایید. همچنین می توانید از نسبت 60-30-10 استفاده کنید. این نسبت به این معناست که 60 درصد منزلتان (مثلا دیوارها و مبل ها) را باید رنگ اصلی روشن مانند کرم تشکیل دهد، 30 درصد آن (مثلا فرش ماشینی) را رنگ ثانویه متوسط مانند نسکافه ای و 10 درصد بقیه (اکسسوری ها) را رنگ سوم تیره مانند قهوه ای. یا درجه های تیره تر یا روشن تر این سه رنگ استفاده کنید.

 

مهم‌ترين نقش را در طراحي و دكوراسيون داخلي، رنگ‌ها بر عهده دارند. هر چيزي كه مي‌بينيم داراي رنگ است. رنگ‌ها معني‌دار بوده و نوع احساس ما را منعكس مي‌كنند.


مجموعه اي از كامل ترين رنگ و طرح فرش ماشيني از برترين برندهاي فرش ماشيني ايراني را فروشگاه انلاين تاپ فرش ببينيد. لطفا قيمت ها را مقايسه كنيد. از ما مشاوره بگيريد.
 ارسال رايگان همه فرش ها درب منزل
 

رنگ فرش ماشينيانواع فرش ماشينيفرش فانتزيفرش ماشيني تيرهدكوراسيون منزل
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا