خانه ای به رنگ روسری مورد علاقه شما

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱


فضای کوچک رنگی، خانه ای کوچک اما خوش رنگ...
سوال : من عاشق رنگ های گوناگون هستم اما خانه ام بسیار کوچک است .حال چگونه می توانم از بهترین رنگ ها در این فضای کوچک بهره گیرم ؟
جواب :
در فضاهای کوچک باید دقت کنید که از وسایل بسیار ساده استفاده کنید مثلا در مورد سرویس خوابتان باید ساده ترین مدل را انتخاب کنید چرا که به این ترتیب در بزرگ نشان دادن اتاق تاثیر زیادی را گذاشته اید و به جای آن می توانید از ترکیب رنگ های گوناگون برای درها و دیوارها استفاده کنید.


چه قانونی برای انتخاب رنگ در فضا وجود دارد؟ هیچ قانونی وجود ندارد، باور كنید. اگر می‌خواهید آپارتمان شما شبیه روسری مورد علاقه‌یتان به نظر برسد، به خود رجوع كنید. هدف شما همیشه باید خلق فضایی باشد كه براساس سلیقه شما طراحی شده باشد و در نظر شما جذاب باشد نه كسی دیگر. با توجه به این موضوع، متخصصانی كه با رنگ  و طراحی داخلی سر و كار دارند برای انتخاب رنگ معمولا به نكته‌هایی اشاره می‌كنند. این‌ها فقط نكته هستند و نه قانون. در این مطلب تعدادی از نكته‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.


از رنگ های پررنگ نترسید!
آغوش خود را برای رنگ بگشایید. گاهی جرات استفاده از رنگ برای یک فضای کوچک این احساس را ایجاد میکند که افراد با فضایی بزرگ روبه رو هستند. از رنگ های گرم استفاده کنید، و در کنار آن از نور های مصنوعی.

 


رنگ های تیره هم می تواند انتخاب شما باشد!
رنگ های تیره می تواند انتخاب شما برای فضاهای تیره باشد. اما این انتخاب بستگی به این گزینه دارد که فضای شما چه کاربری داشته باشد. اگر به دنبال رنگ مناسب برای یک فضای کوچک و شخصی مثل اتاق خواب یا کتابخانه می گردید، رنگ تیره می تواند یک انتخاب مرموز و جالب باشد. این نکته را فراموش نکنید که در یک خانه یا شرکت فضاها از هم جدا نیستند. بنابراین برای انتخاب رنگ در اتاق خواب باید به فضای آن طرف اتاق خواب که در به آن سمت باز میشود نیز، دقت کنید.
از رنگ‌‌های تیره و پررنگ نترسید. بعضی وقت‌‌ها انتخاب یک رنگ تیره‌تر برای یکی از دیوارها سبب می‌شود که این دیوار به مرکز توجه تبدیل شده و دورتر به نظر برسد. با این ترفند فضا بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.



زرد شاد!
فضاهای تاریک به این دلیل تاریک هستند که نور کافی در آنها وجود ندارد! این رنگ به خاطر مقدار زیاد زرد که در خود دارد می تواند بازتاب نور اتاق را بیشتر کند. این رنگ در فصل زمستان یک انتخاب فوق العادا می تواند باشد. برای اتاق پذیرایی ، دفتر کار (اگر کمی به سمت سبز پیش برود بهتر است)، و اتاق خواب این رنگ انتخاب مناسبی است.


نارنجی
این رنگ یک انتخاب جسورانه است. با اینه های قاب طلا و کف چوبی. خطوط سفیدی که در و دیوار را دورگیری کرده است یک راهی است برای اینکه این رنگ از میزان خفه کنندگی خود کم کند.


آبی بازیگوش
این رنگ از آبی می تواند انتخابی باشد برای اتاق خواب هایتان. این رنگ سنتی می تواند احساس صمیمیت و ارامش را نیز ایجاد کند.


سبز، سبز و سبز
دیوارهای سفید و کفی به رنگ چوب. به همراه قفسه های سبز تیره و دیوار سبز روشن…این رنگ ها میتوانند انرژی و سرگرمی را به آشپزخانه شما اضافه کنند. اضافه کردن کمی قرمز به این تنالیته رنگی می تواند فضای شما را تکامل بخشد. در چنین حالتی هم رنگ دارید و هم رنگ فضای شما را کوچک نکرده!


صورتی!
اضافه کردن رنگ بدون غلبه ی آن به فضا. صورتی دقیقا همین ویزگی را دارد. اگر این رنگ را دوست دارید، صورتی می تواند انتخاب رنگ مناسب فضای کوچک شما باشد.


زرد!
این رنگ می تواند مناسب میز صبحانه باشد. بی شک از اینکه صبح خود را با انرژی این رنگ شروع کنید خسته نخواهید شد..


سایه های خاکستری
این رنگ برای فضاهای محترم ! انتخاب مناسبی است. ترکیب آن با آبی می تواند تعادل را ایجاد کند. همچنین می توانید خاکستری خود را با کمی آبی مخلوط کنید و آنوقت شاهد تلفیق روح در این رنگ خواهید بود.


تاثیرگذار باشید!
با رنگ می توانید تاثیرگذاری اتاق خود را بیشتر کنید. یک سقف تیره در حالیکه دیوارها سفید هستند می تواند تضاد جالبی ایجاد کند. فراموش نکنید که حتما از رنگ هایی مانند آبی و قرمز برای روح بخشیدن به اتاق خود نیز استفاده کنید…


تازه و سرگرم کننده
رنگ مناسب برای یک آشپزخانه کوچک استفاده از رنگ بندی یک گیلاس روی شاخه ی درخت است!


کمی سبز به همراه قرمز و سفید…


خاکستری یک رنگ غنی!
تلفیق دو خاکستری کم رنگ و پررنگ، استفاده از تخته های چوب و گیاهان طبیعی و عناصر سفید رنگ..یک ترکیب غنی و خوش تیپ!


اتاق خوابی به رنگ هلو!
گرمایی که این رنگ در خود دارد می تواند یک اتاق خواب با انرژی ملایم را برای شما ایجاد کند.


عاشق رنگ باشید!
در این اتاق کار تنالیته سه رنگ با یکدیگر ترکیب شده است. سبز، قهوه ای و قرمز…
این سه رنگ را در طبیعت به وفور دیده اید. اگر طبهی طبیعت گرا دارید این رنگ ها می تواند احساسات شما را بهبود ببخشد.

 

رنگ اتاق خوابرنگ منزلراهنمای انتخاب رنگ دکوراسیونرنگ تیره برای منزلدکور رنگ زرددکوراسیون خانه کوچکخرید فرش کوچک
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا