انواع فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن و سنتی

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

 


فرش یکی از کهن ترین هنرهای ایرانی می باشد که قدمتی چند هزار ساله داشته و با تمدن ایران گره خورده است. در طراحی فرش های ایران نماد هنر و اندیشه ایرانیان كهن نهفته  و از جمله دستاوردهای اصیل ایرانی است. فرش ایران به کشورهای دیگر از دیرباز به دلیل داشتن کیفیت و زیبایی در نقش و طرح آن صادر می شود به طوری که، دانشمند آمریکایی به نام پوپ گفته است «در مغرب زمین برای مدتها هنر شرق فقط از طریق فرش ایران شناخته می شد » این به معنای آن است که فرش ایران صاحب هویت است.

 


 فرش ایرانی هنر زیبایی است که طی زمانی طولانی از ذهن و اندیشه و فرهنگ ایران قطره قطره به ان هویت بخشیده شده است. فرش می‌تواند به عنوان عنصری که در خانه اکثر ایرانی‌ها نقش پررنگی دارد موضوعی جذاب باشد، چراکه به نوعی فرش نماینده هویت ایرانی در خانه‌های ماست؛

 


اکنون به مدد تکنولوژی روز و با استفاده از مدرن ترین دستگاههای فرش بافی دنیا و ذوق و هنر طراحان فرش ایرانی مجموعه های بسیار زیبا از فرش ماشینی ایرانی شامل فرش ماشینی  و فرش ماشینی فانتزی و فرش عروسکی کودک و تابلوفرش ماشینی و ... توسط تولیدکنندگان برتر ایرانی تولید و روانه بازار شده است.

 


 

فرش در دکوراسیون داخلی

هر فضایی در معماری داخلی به کمک عناصر ساختاری مثل دیوار، کف و سقف شکل گرفته و با ایجاد یک محدوده مشخص تعریف می‌شود که لازم است پوشش مناسب برای ان انتخاب کنیم. مثلا پوشش نهایی کف منزل لازم است گرمی، لطافت و زیبایی را منتقل کند که یک فرش مناسب از عهده این هدف برمی اید.

 


فرش می‌تواند با توجه به طرح  و رنگ، کف را به عنصر عمده فضا يا نقطه كانوني تبدیل کند. نقوش فرش می‌تواند در طراحی اجزای دکوراسیون داخلی مفید واقع شود.
می‌توانیم از فرش به عنوان عاملی برای تفکیک فضاهایی مثل نشیمن و غذاخوری از هم استفاده نماییم که انتظام فضایی را در خانه ما ایجاد نماید.

 


تناسب  فرش و مبل در کنار عناصر دکوراتیو مورد استفاده در فضا از اولین نکاتی است که در دکوراسیون منزل باید به آن توجه شود؛ برای نمونه بهتر است در دكوراسيون مدرن با مبلمان ساده و بدون تزئینات از انواع فرش‌ فانتزي با حال‌و‌هوای مدرن، در سبک روستیک که حال‌و‌هوای روستایی دارد از فرش‌هایی با نقشه‌های ساده مانند  فرش گلیم گبه قشقایی و جاجیم و در سبک کلاسیک از فرش‌هایی با نقشه‌‌های اصیل و سنتی مانند فرش‌هایی با طرح سنتي ایرانی استفاده کنیم.

 


 


فرش ماشيني براي اتاق خواب

هر صبحی که از خواب برمی‌خیزید، نخستین جایی که پایتان را می‌گذارید باید با فرشی مناسب، گرم و نرم پوشیده شده باشد، پس با توجه به ابعاد اتاق و تخت نسبت به انتخاب فرش اقدام کنید. از فرش‌های گرد یا کوچک که بخشی از فضای پایین تخت را اشغال می‌نماید، استفاده نکنید.

 


 


فرش ماشيني و میز غذاخوری

دقت کنید ابعاد و شکل فرش باید متناسب با ابعاد میز غذاخوری باشد و فرش به اندازه‌ای بزرگ باشد که الگو و بافت آن در اطراف میز غذاخوری دیده شود.

 


 


فرش ماشيني براي اتاق نشیمن

بهتر است فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به طور کامل بر روی آن قرار گیرد. حالت دیگر این است که حداقل پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرد. در این حالت هم‌چنان توجه به سمت مرکز اتاق خواهد بود.

 

غیرمعمول‌ترین حالت هم این است که تمام اجزا مبلمان (کاناپه، مبل تک و میز کناری) خارج از فرش باشد. این نوع سازماندهی برای آپارتمان‌های کوچک ایده‌آل است.


 

با خرید از تاپ فرش خرید متفاوت فرش ماشيني ایرانی را تجربه کنید.

خریدی به سبک امروز خاص شما بطور بیواسطه از انبار كارخانه فرش در كاشان و بدون پرداخت هزینه های سربار فروشگاههاي سنتي

ارسال رايگان تمامي فرش ها بطور رايگان درب منزل

تاپ فرش خرید آسان و ارزان فرش


 

انواع فرش ایرانیفرش فانتزیفرش سنتیخرید آنلاین فرشکارخانه فرش ماشینیکمترین قیمت فرش ماشینیفرش ماشینی 1000 شانهفرش ماشینی 1200 شانهفرش ماشینی 700 شانهفرش مدرنفرش ماشینی کاشان
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا