انتخاب كفپوش مناسب از ديدگاه طب سنتی

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۱

کدام کفپوش مناسب است فرش یا سرامیک؟


در گذشته‌ای نه چندان دور خانواده‌های ایرانی حجم غالب فضای داخلی خانه‌های خود را با قالی‌های رنگارنگ می‌پوشاندند. این موضوع باعث می‌شد کیفیت و جنس کفپوش خانه، اهمیت خاصی نداشته باشد اما حالا داستان کمی فرق کرده است. دانش چیدمان و دکوراسیون داخلی به سرعت راه خود را به خانه‌های ایرانی باز کرده است و همین مسأله سبب شده کفپوش خانه‌ها مهم‌تر از گذشته به‌نظر برسند. می خواهیم به سراغ کف خانه برویم و ببینیم بهتر است کف خانه را بیشتر فرش کنیم یا سرامیک؛ با تاپفرش تا انتهای این مطلب همراه باشید.


در گذشته‌های نه چندان دور ارزش یک خانه به فرش‌های دستبافت پشمی و ابریشمی و رنگ‌ها و طرح‌های خاص آن بود.
به مرور زمان و با تغییر نسل‌ها فرش‌های ماشینی رقیب فرش‌های دستبافت شدند و بعد از آن طولی نکشید کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها رقیب فرش‌ها شده اند.


*مضرات سنگ و سرامیک از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی با کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها رابطه خوبی ندارد. از دیدگاه طب سنتی طبیعت سرامیک و سنگ سرد است البته پارکت‌های چوبی نسبت به سرامیک از سردی کمتری برخوردارند.راه رفتن و نشستن روی این کفپوش‌ها در سالمندان و کودکان برای مفاصل و استخوان‌ها و رشد اندام‌ها بسیار مضر دانسته شده است.


ورود سرما از کف پا بیش از کف دست می‌تواند اثرات نامطلوبی روی اعضای بدن بگذارد. متخصصان بر این باورند که گرمی تولید حرارت و انرژی می‌کند و بهتر است حرارت نسبی فرد را حفظ کرده و سرد کردن زیاد بدن منع شده است بنابراین هیچ‌گاه سرامیک و سنگ را جایگزین فرش نکنید.
در هوای سرد هنگام راه رفتن روی این نوع سرامیک جوراب نخی، پنبه‌ای و پشمی به پا کنید یا دمپایی بپوشید.


*فرش ماشینی بهتر از سرامیک است‌؟

فرش‌ های ماشینی اکرلیک ممتاز بدلیل کیفیت بالای الیاف استفاده شده بسیار شبیه فرش دستباف هستند و گرمی و لطافت فرش دستباف را به شما منتقل می کنند و جایگزین بسیار مناسبی برای آن بوده و با قیمت های بسیار مناسب در فروشگاه اینترنتی تاپ فرش در دسترس شما می باشد.
فرش ماشینی را حداقل در مکان های پرتردد منزل ( محل نشستن و خوابیدن) قرار دهید تا از مضررات سرامیک مانند بروز دردمفاصل و استخوان‌ها و آرتروز به دور باشید.

 

انواع فرش ماشینی ایرانی با بهترین الیاف اکرلیک بدون پرز و حساسیت را در فروشگاه اینترنتی تاپ فرش ببینید و با اطمینان از کیفیت و اصالت آن خرید کنید و رایگان درب منزل تحویل بگرید
 

فرش ماشینیفرش یا سرامیکانتخاب کفپوشفرش دستباففرش فانتزیفرش و طب سنتی
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا