انتخاب حق شماست ترافیک و آلودگی یا آرامش در خرید

 
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱

 

تهراني كه قرمزتر مي شود

نقشه ترافيك تهران قرمز است از كجا خريد كنيم؟


تعداد خودروهاي تهران 8 برابر ظرفيت معابر است.

يکي از چالش‌هاي اساسي مديريت کلانشهرها بحث ترافيک است. مردم هر روز با اين مسئله مواجهند و بر اساس آن مديريت شهري را قضاوت مي‌کنند. تهران علاوه بر مشکلات جمعيتي خود، به علت اينکه مرکز کشور است با تقاضاي زيادي براي سفر مواجه است که اين تقاضا به‌صورت تزايدي در چند سال گذشته افزايش يافته است.


بنا بر آمار مرکز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران يک پنجم کل خودروهاي کشور، معادل 4 ميليون دستگاه خودرو در تهران شماره‌گذاري شده و اين را بايد در کنار خودروهايي در نظر گرفت که به‌صورت شناور در تهران تردد مي‌کنند.


وضعيت تهران به اين صورت است که بيش از 9 ميليون جمعيت ساکن، 3 ميليون جمعيت شناور و 20 ميليون سفر روزانه دارد. اين شهر 5700 تقاطع دارد که تنها 660 تقاطع آن به‌ صورت هوشمند مديريت و کنترل مي‌شود. همچنين نسبت خودروها به معابر آن نيز 8 برابر است. هوشمند سازي تنها 11 درصد تقاطعات تهران و نسبت 8 برابري تعداد خودروها به نسبت معابر تهران و وجود بيش از 3 ميليون موتورسيکلت شماره گذاري شده بخشي از آمارهاي رئيس پليس راهور تهران بزرگ در خصوص معضلات ترافيکي تهران است.


ايشان برخي از چالش‌هاي مهمي را که شهر تهران با آن مواجه است اين‌گونه برشمرد:
استفاده زياد از خودروهاي شخصي به‌گونه‌اي که به‌ازاي هر 2 نفر يک خودرو وجود دارد، کمبود زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل، عدم تناسب ظرفيت معابر با نقاط ايجاد مراکز تجاري و تفريحي، وجود گلوگاه‌هاي ترافيکي و اشکالات هندسي معابر، ورود حجم زيادي از سفرهاي روزانه از اطراف به تهران، کمبود تجهيزات ITS، عدم بازدارندگي مقررات و عدم تناسب تجهيزات و نيروي انساني پليس با نيازهاي واقعي.


محسن هاشمي رفسنجاني، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز اظهار کرد: بودجه شهرداري تهران نزديک به 18 هزار ميليارد تومان است که 8 هزار ميليارد تومان آن نيز مربوط به بخش ترافيک، حمل‌ونقل و عمراني است که نيمي از اين مبلغ در اختيار بخش حمل‌ونقل است. البته نزديک به 80درصد بودجه بخش عمراني نيز صرف خيابان‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و... مي‌شود.



 اکنون با 37 گره ترافيکي مواجهيم كه براي حل مسئله برخي از اين 37 گره ترافيکي نياز به هزينه‌هاي زيادي است.
به نظر مي رسد يك از راهكارهاي موثر كاهش ترافيك كلانشهرها كاهش ترددهاي شهري غير ضرور مي باشد. بخشي از اين ترددها مربوط به خريد مي باشد. خريد انلاين از فروشگاههاي اينترنتي مطمئن جايگزين بسيار مناسبي براي كاهش ترافيك است.


فروشگاه تخصصي فرش تاپ فرش با ارايه انواع فرش هاي ايراني زيبا و با كيفيت بطور بيواسطه و مستقيم از كارخانه در خدمت هموطنان عزيز مي باشد. خريد مطمئن و با كيفيت فرش ايراني با حذف واسطه هاي سنتي بازار فرش را در تاپ فرش تجربه كنيد. خريد آنلاين فرش فانتزي فرش سنتي فرش كناره فرش دايره فرش بيضي با بهترين كيفيت فرش و كمترين قيمت فرش در تاپ فرش به همراه ارسال رايگان فرش درب منزل که از طريق پست يا تيپاكس انجام مي گردد.

 

خريد آنلاين فرشكاهش ترافيكخريد فرشتعداد خودرو هاي تهرانكمترين قيمت فرشفرش كودكفرش ترافيك
whatsapp call اینستاگرام ایران داهوا